Thursday, January 20, 2011

~ Day 02 — Your favorite sport ~

Assalamualaikum....


Day 02 — Your favorite sport

hehe..actually aku memang sukakan sukan..tehee~~ kalau ikutkan, rasa macam nak main semua jak..haha..(tamak ye kaw). kalau sukan ney aku mula masa sekolah rendah. masa tu, biasalah standard bebudak sekolah rendah kalau yang perempuan of course la netball kan.. dan yang laki pulak football..=) masa tu, memang wakil la sekolah main netball selain olahraga sikit2 macam lontar peluru, lari dan sukaneka. haha..sukan lain xtry pon. malas. hehhe.. pastu, sambung pulak kat sekolah menengah.

masa kat sekolah menengah ney serius aku cakap aku M.A.L.A.S sikit. aku main pon kadang2 jak dan bila rasa rajin. selalu aku main netball la..(netball lagi, hape kaw xboring ke ah?? =)) pastu, ada masuk wakil maktab dalam olahraga acara padang (lontar peluru). kadang2 kalau ada biro sukan buat games macam futsal, netball, merentas desa, sukaneka dan bola baling ney ak join la..hehe..tapi, yang bestnyer, kalau sukan/permainan tu aku masuk ja mana2 sukan yang aku nak. kalau ariney rasa nak masuk silat aku g la kat silat. kalau rasa nak masuk memanah ak g nyendeng kat geng memanah. buat macam ney untung wa cakap lu.. sebab semua sukan ko bley main. haha.. pandai tak (3x)..

then, habis sekolah menengah aku sambung study kat maktab a.k.a
Institut Pendidikan Guru Malaysia. haha.. kat sini, aku main hoki. actually, basic hoki aku ney xde la ok sangat. juz, masa sekolah dulu ada la main hoki jap. pastu, tak main dah sampai la masuk maktab baru sambung. petang2 kalau tak main hoki aku jogging..gitu ja la.. sukan lain aku tak try nak main kat sini sebab dak2 kat maktab ney semua talented kaw. terror sport bhai..haha..kalau gerko tu ada la aku main netball, hoki, bola baling dan badminton. kira dalam seminggu sekali aku main la sukan2 ney.

phuhhh..panjang kan story mory aku pasal sport ney..tehee~~ xpe2, kalau tak larat baca bole sambung minggu depan ke..bulan depan ke..tahun depan pon bole..haha.. tak2, aku saja ja..hehe..^^

okok, meh aku kasi tunjuk sukan apa yang aku main dulu2 secara berganbar..wallaweh..terbaek~~

position striker


position defend (GK/GD) & shooter (GS)

position aku sebagai defender

aku main lari dan lontar peluru

silat gayung pusaka (jurus tari tak silap la)


>>>>>>>>>>>>>>> (#^-^#) >>>>>>>>>>>>>>>

No comments:

Post a Comment